Am menționat deja de mai multe ori că vânzările online sunt în continuă creștere și că tot mai mulți oameni aleg această formă de cumpărare. Putem întâlni platforme care permit vânzări folosind un cont sau pur și simplu un profil, dar și site-uri personale care funcționează ca un magazin online. Desfășurarea vânzărilor online este deja atât de importantă pentru piață, încât majoritatea celor mai populare mărci, pe lângă vânzările staționare, desfășoară și acest lucru online. Cu toate acestea, această formă nu este destinată doar companiilor mari. Este, de asemenea, o metodă potrivită pentru întreprinderile mai mici, pentru creatorii independenți și pentru liber-profesioniști. Dar v-ați întrebat vreodată dacă nu cumva există produse care funcționează mult mai bine și sunt mult mai populare, astfel încât să aibă mult mai multe șanse să ne ajute afacerea să crească? Desigur, nu există nicio obligație și nimeni nu spune nimănui ce să vândă și ce să nu vândă (ei bine, poate cu câteva excepții), dar există câteva elemente care merită cu siguranță luate în considerare și le voi împărtăși cu tine astăzi.
Cuprins
1. Cine este clientul dumneavoastră
2. Ce poți vinde pe internet
3. Tipuri de produse
3.1 Îmbrăcăminte
3.2 Mărfuri
3.3 Accesorii
3.4 Accesorii pentru bucătărie și grădină
3.5 Articole de birou
3.6 Huse pentru telefoane și tablete
3.7 Jucării pentru animale de companie
3.8 Produse ecologice
3.9 Echipamente de fitness
3.10 Produse de îngrijire și produse cosmetice
4. Tendințe de căutare
5. Vânzări online – concurență
6. Vânzări online – rezumat
Cine este clientul dumneavoastră
Ca în majoritatea cazurilor, merită să vă identificați publicul țintă atunci când vindeți online. Dacă ați pavat deja gama de produse pe care doriți să le vindeți, acest lucru ar trebui să vă fie mult mai ușor – fie că este vorba despre frumusețe, tehnologie, “totul și nimic” (adică gadgeturi minore), modă etc. Astfel de informații pot ajuta deja la construirea cumva a unei baze și, chiar dacă se dovedesc în continuare insuficiente pentru asta, ne vor permite cel puțin să excludem cel puțin anumite tipuri de clienți.
Pe de altă parte, se poate aplica selecția inversă, adică mai întâi selectăm pe cine vrem să atingem cu produsele noastre și numai pe această bază determinăm ce anume i-ar putea interesa – un anumit produs, culoarea, forma acestuia etc.
Ce poți vinde pe internet
Aveți posibilitatea de a calcula categoriile în care puteți vinde online, bazându-vă, de exemplu, pe cele întâlnite pe cele mai mari platforme de cumpărături online. În cazul AliExpress, acestea arată în felul următor:
- Modă pentru femei
- Modă pentru bărbați
- Telefoane și telecomunicații
- Calculatoare, birotică și securitate
- Electronice de consum
- Bijuterii și ceasuri
- Articole de uz casnic, animale de companie și electrocasnice
- Genți și încălțăminte
- Jucării, copii și bebeluși
- Distracție și sport în aer liber
- Frumusețe, sănătate și păr
- Mașini și motociclete
- Unelte și bricolaj
Iar pe Amazon:
- Echo și Alexa
- Fire TV
- Kindle e-reader și cărți electronice
- Cărți
- Electronice, calculatoare și birotică
- Casă și grădină
- Copii, jucării și jocuri
- Produse alimentare
- Frumusețe, sănătate și uz casnic
- Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii
- Sport și turism
- Jocuri video
- Muzică, filme și programe TV
- Animale
- Hobby-uri
- Automobile
- Afaceri, industrie și știință
- Carduri cadou
Pentru a nu sugera doar platforme non-native, haideți să aruncăm o privire suplimentară asupra modului în care arată lucrurile cu Allegro:
- Electronică
- Modă
- Casă și grădină
- Supermarket
- Copii
- Frumusețe
- Sănătate
- Cultură și divertisment
- Sport și turism
- Automobile, imobiliare
- Obiecte de colecție și artă
- Afaceri & servicii e
- Bilet.pl
- Allegro Locally
Este adevărat că în aceste trei exemple se pot observa câteva diferențe, dar, pe de altă parte, există și foarte multe categorii identice aici, care pot fi doar denumite diferit. În orice caz, același lucru va fi valabil și pentru Alibaba sau, de exemplu, eBay, care, ca și cele menționate mai sus, se află în top, dar am menționat deja acest lucru într-un articol dedicat subiectului dropshipping. Vă recomand totuși să vă uitați la produsele marcate ca fiind cele mai bine vândute. Acest lucru vă poate ajuta, de asemenea, să determinați pe ce articole să vă concentrați gama magazinului dvs.
Tipuri de produse
În mod contra-intuitiv, există de fapt câteva produse care sunt foarte solicitate, fie datorită popularității lor sezoniere, fie datorită necesității lor permanente, astfel încât toată lumea va avea de unde alege.
Haine
Cererea de haine va fi întotdeauna prezentă. Cheia este să știi pe care să le ai în gama ta. Adaptați-le la tendințele modei sau bazați-vă pe articole de bază… și, bineînțeles, țineți cont de caracterul sezonier al hainelor – mai ales dacă nu conduceți un magazin online global.
Merch
Acest lucru se leagă puțin de îmbrăcăminte, deoarece merch-ul poate fi de foarte multe ori doar atât, dar poate fi și gadgeturi sau accesorii. Aici, este important să selectați cui doriți să vindeți marfa. Ce este în trend? – O serie? Un film? Muzica? Dacă muzică, ce fel de muzică? Cine este popular acum sau are fani fideli care doresc să dețină ceva care se referă direct la ei? În momentul de față, cea mai bună piesă ar fi zerouri rock clasice, KPOP și soliști pop. De asemenea, vă puteți gândi la sportivi.
Accesorii
Aici puteți vorbi despre tot felul de accesorii, dar cel mai bun pariu este:
- ochelarii – ochelari de soare, dar și cei de protecție împotriva luminii albastre (pentru munca la calculator)
- rucsacuri
- peruci
- genți, de preferință din bumbac, ecologice
- agrafe (mici și mari)
- inele
- cercei
- ceasuri
- elastice de păr
- bentițe pentru cap
- brățări
Accesorii pentru bucătărie și grădină
Aici puteți alege între feronerie mai mare și “accesorii”. Dacă ne interesează primele, trebuie însă să ne asigurăm de calitate. Ne interesează prețuri mai mici decât într-un magazin standard, dar calitatea nu trebuie să aibă de suferit.
Cu toate acestea, este mai bine să ne concentrăm pe articole mai mici, de exemplu spumă de lapte, căni de măsurat sau, în cazul grădinii, de exemplu remedii naturale pentru plante, accesorii pentru plivit, irigatoare sau pur și simplu ghivece.
De asemenea, vă puteți gândi, de exemplu, la:
- termosuri
- mixere portabile
- mașini de gătit orez
Articole de birou
Acest tip de produs poate fi achiziționat (după cum sugerează și numele) de birouri, școli, dar și, de exemplu, de părinți care își aprovizionează copiii cu cele necesare.
- pixuri
- hârtie
- caiete de notițe, caiete de notițe
Carcase pentru telefoane și tablete
Există o mișcare cu adevărat mare când vine vorba de accesorii de acest tip. Puteți să vă concentrați doar pe cele mai populare modele de telefoane și tablete sau să vă aprovizionați magazinul și cu cele mai puțin populare – cele care nu găsesc nicăieri o husă pentru mărimea lor.
Jucării pentru animale de companie
Proprietarii de animale de companie le cumpără mereu animalelor de companie ceva cu care să se joace, și pentru că aboane, oase, baghete pentru pisici și multe altele. Jucăriile și accesoriile pentru animale de companie sunt ușor de obținut, ușoare și distractive de vândut.
Produse ecologice
Produsele ecologice devin din ce în ce mai populare în fiecare an. Oamenii îi acordă din ce în ce mai multă atenție. Printre exemple se numără sticlele cu filtru sau plasele pentru fructe și legume.
Dispozitive de fitness
- brățări/ ceasuri sport și curele interschimbabile
- elastice
- ținute
- covorașe
Produse de îngrijire și produse cosmetice
Când vine vorba de produse cosmetice și accesorii, gama magazinului poate fi completată cu pensule, bureți și alte accesorii folosite pentru aplicarea machiajului. Iar când vine vorba de produsele în sine, vă recomand pur și simplu să urmăriți care produse sunt populare, au recenzii pozitive și, bineînțeles, să vă țineți la curent cu ultimele noutăți. În acest fel, s-ar putea să puteți stoca ceva ce alte magazine nu au încă și pe care clienții îl așteaptă. Când vine vorba de produse de îngrijire a pielii, unele dintre cele mai populare vor fi măștile, în special cele coreene.
Căutați tendințe
O altă modalitate practică de a verifica cererea actuală pentru anumite produse este să folosiți instrumente care vă permit să verificați tendințele actuale de căutare. Unele dintre cele mai bune instrumente de acest tip includ Ahrefs. Cu toate acestea, este cu plată, așa că dacă nu doriți să cheltuiți bani în plus… mai ales la începutul aventurii dvs. în administrarea unei platforme de vânzări. O soluție gratuită poate fi Google Trends. Aici putem tasta un cuvânt sau o frază care ne interesează și să vedem care este interesul pentru acest subiect la un moment dat, într-o anumită perioadă, țară, regiune. Putem, de asemenea, să comparăm două sau mai multe subiecte diferite și să vedem care rezultate arată mai bine. Pentru testul meu, am juxtapus “ochelari” și “pălării”, ceva asociat cu vara și iarna. În acest caz, nu au existat surprize.
Poate că nu este o metodă care poate fi numită suficientă, dar este cu siguranță utilă. Mai ales dacă avem îndoieli în ceea ce privește alegerea între mai multe produse sau nu știm când anume să lansăm o nouă gamă.
Vânzări online – concurență
Dacă sunteți într-adevăr interesat să vindeți produse care sunt “la modă în acest moment” sau care sunt așa-numitele “evergreen-uri”, trebuie să vă dați seama că veți avea parte de o concurență destul de mare în această afacere online. Nu intenționez să descurajez pe nimeni în acest fel, deoarece lupta pentru client pe piața vânzărilor este aproape inevitabilă. Întotdeauna are loc – doar că uneori această competiție este mai mică, iar alteori este mai mare. Dacă operăm într-o nișă sau dacă ne vindem propriile selecții, nu va fi la fel de vizibilă ca cea pentru produsele de top. Dacă articolele care urmează să fie incluse în gama magazinului nostru sunt la mare căutare pe web, atunci, pe de o parte, suntem siguri că “cineva le va cumpăra”, dar ar fi necesar să ne ocupăm și de prezentarea corectă a produsului, de prețuri adecvate, de metodele de livrare și de plată. În general, este necesar ca oferta să pară atât de atractivă (prezentată estetic și cu un preț avantajos) pentru potențialul client încât acesta să se decidă să o aleagă… chiar dacă, teoretic, există multe produse similare în jur.
Vânzările online – rezumat
În regulă. Acum că știm “ce se vinde” și cum să căutăm singuri noile tendințe de produse, oricare dintre voi care nu aveți încă o platformă pe care să vindeți trebuie să vă gândiți să alegeți instrumentul potrivit pentru a face acest lucru. Veți găsi o selecție foarte mare pe piață. Cu toate acestea, merită să verificați cu atenție ofertele – domeniu, găzduire, securitate, capabilități ale magazinului, dacă firma care distribuie dispozitivul (page builder sau altă soluție de magazin online) percepe sau nu un comision pentru vânzări… și multe altele. Este posibil să vă fie de ajutor clasamentul meu.
Mult succes!